Stonic 1.2
Stonic 1.2
Witam,
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna stonica. Jeździłem oczywiście wersją z silnikiem 1.4.
Czy ktoś z Was miał możliwość przetestować ją z silnikiem 1.2? Krążą opinie, że przełożenie 5 biegu w 1.2 i 6 biegu w 1.4 są takie same, czy jest więc sens wyboru 1.4? W mieście namacham się dźwignią a w trasie obroty chyba będą zbliżone? Jak na złość nigdzie nie mogę znaleźć 1.2 w jeździe testowej...
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna stonica. Jeździłem oczywiście wersją z silnikiem 1.4.
Czy ktoś z Was miał możliwość przetestować ją z silnikiem 1.2? Krążą opinie, że przełożenie 5 biegu w 1.2 i 6 biegu w 1.4 są takie same, czy jest więc sens wyboru 1.4? W mieście namacham się dźwignią a w trasie obroty chyba będą zbliżone? Jak na złość nigdzie nie mogę znaleźć 1.2 w jeździe testowej...
Re: Stonic 1.2
Na pewno ciężko będzie znaleźć taki silnik w testówce.
Napisz do centrali Kia, gdzie możesz takie auto znaleźć.
Napisz do centrali Kia, gdzie możesz takie auto znaleźć.
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
Re: Stonic 1.2
Witam
Żona jeździ wersją 1.2 i moim zdaniem daje rade i po mieście silniczek w sam raz. Na początku spalanie kolo 7 litrów na 100km, teraz po 3000km spadlo na 6.2-6.3 więc jest super zadowolona. A testowym autem jeździliśmy Kia Rio 1.2 - silnik i skrzynia ta sama co w stonicu, nawet wnętrze podobne. Więc warto sie przejechać.
Pozdrawiam
Żona jeździ wersją 1.2 i moim zdaniem daje rade i po mieście silniczek w sam raz. Na początku spalanie kolo 7 litrów na 100km, teraz po 3000km spadlo na 6.2-6.3 więc jest super zadowolona. A testowym autem jeździliśmy Kia Rio 1.2 - silnik i skrzynia ta sama co w stonicu, nawet wnętrze podobne. Więc warto sie przejechać.
Pozdrawiam
Re: Stonic 1.2
Bardzo Ci dziękuje za informacje. Ułatwiłeś mi wybór:) Czy mógłbyś jeszcze podać jak auto sprawuje się na ekspresówce/autostradzie? Powiedzmy przy 120-130km/h? Czy da się tak jechać w dłuższą trasę? Jeździliście też wersją 1.4? Zauważyłeś jego przewagę?Emil pisze:Witam
Żona jeździ wersją 1.2 i moim zdaniem daje rade i po mieście silniczek w sam raz. Na początku spalanie kolo 7 litrów na 100km, teraz po 3000km spadlo na 6.2-6.3 więc jest super zadowolona. A testowym autem jeździliśmy Kia Rio 1.2 - silnik i skrzynia ta sama co w stonicu, nawet wnętrze podobne. Więc warto sie przejechać.
Pozdrawiam
Re: Stonic 1.2
Jechałem autostradą jakieś 300 km jednym rzutem, silnik daje rade - byłem pozytywnie zaskoczony. Powyżej 130 trochę głośno ale w końcu to auto miejskie więc brakuje trochę wyciszenia no i jeszcze opony zimowe, może na letnich będzie ciszej. Jechałem 1.4 specjalnej różnicy nie zauważyłem no ale to było po mieście więc ciężko ocenić. Silniczek chodzi jak zegarek nawet przy -20 stopniach miło go posłuchać, czego nie można powiedzieć o niemieckiej i włoskiej konkurencji którą posiadam w stajni
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 01 lut 2018, 07:32
- model samochodu: Kia Stonic
Re: Stonic 1.2
też mam 12 (100 km) po 4400 km w trybie miejsko -trasa 7,5 l , a sama trasa to spokojnie 6,5 l
Re: Stonic 1.2
tez sie zastanawialem .. roznica przy predkosci 140 150 to jakeis 500 obrotów.. niby niewielka na spalaniu mozesz nie odczuc, moze troche na halasie.kermit pisze:Witam,
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna stonica. Jeździłem oczywiście wersją z silnikiem 1.4.
Czy ktoś z Was miał możliwość przetestować ją z silnikiem 1.2? Krążą opinie, że przełożenie 5 biegu w 1.2 i 6 biegu w 1.4 są takie same, czy jest więc sens wyboru 1.4? W mieście namacham się dźwignią a w trasie obroty chyba będą zbliżone? Jak na złość nigdzie nie mogę znaleźć 1.2 w jeździe testowej...
mialem dluuuugo kie rio 1.2 i 5 bieg spokojnei wystarczał a po miescie to najczesciej 4rty bo bardzo fajny elastyczny.
teraz kupilem 1.4 stonica i zobaczymy. 6 jest na trasę.. 4 w miescie dawała rade, dynamika w 1.4 odczuwalna przy starcie lepiej sie zbiera co czuć (zobaczymy jak bedzie ze spalaniem).
w rio na poczatku po miescie mialem 7.5.. po przejechaniu 3ysiecy sie unormowalo i srednio było 6 czyli bardzo dobrze.
dodam ze rio i stonic wazą prawie tyle samo.. wiec jesli chcesz 1.2 to smialo bo daje radę! tylko zostań przy kołach 15.. 1.4 ma seryjnie 17.. i tu bedzie schowana ta roznica mocy itd...
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest
Re: Stonic 1.2
co masz? 1.2 nie ma 100km.. ma 86. wiec ktory masz w koncu?? no i spalanie wg mnie duze jesli 1.2.. ale moze jeszcze sie unormuje..szymciooo84 pisze:też mam 12 (100 km) po 4400 km w trybie miejsko -trasa 7,5 l , a sama trasa to spokojnie 6,5 l
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest
Re: Stonic 1.2
I co przesądziło o wyborze 1.4?camelleon pisze: tez sie zastanawialem .. roznica przy predkosci 140 150 to jakeis 500 obrotów.. niby niewielka na spalaniu mozesz nie odczuc, moze troche na halasie.
mialem dluuuugo kie rio 1.2 i 5 bieg spokojnei wystarczał a po miescie to najczesciej 4rty bo bardzo fajny elastyczny.
teraz kupilem 1.4 stonica i zobaczymy. 6 jest na trasę.. 4 w miescie dawała rade, dynamika w 1.4 odczuwalna przy starcie lepiej sie zbiera co czuć (zobaczymy jak bedzie ze spalaniem).
w rio na poczatku po miescie mialem 7.5.. po przejechaniu 3ysiecy sie unormowalo i srednio było 6 czyli bardzo dobrze.
dodam ze rio i stonic wazą prawie tyle samo.. wiec jesli chcesz 1.2 to smialo bo daje radę! tylko zostań przy kołach 15.. 1.4 ma seryjnie 17.. i tu bedzie schowana ta roznica mocy itd...
Znalazłem przełożenia biegów silnika 1.2 i 1.4 (pierwsze 2 słupki)
6 bieg niewiele rożni się od 5 w 1.2, dołóżmy do tego mniejsze koła...
Wychodzi chyba naprawdę podobnie? A cena 1.4 sporo wyższa... Czy warto?
Re: Stonic 1.2
co przesądziło. kalkulacja. model podstawowy.1.2 za 55tys. do tego albo zolty albo lakier za 2, i jesli chcesz miec jakies tam pakiet komfortowy kamere cofania czy cos robiło sie ponad 60 minus rabat na grupe zawodową.. to wyszlo jakies 58-59tys. rozsadnie. zwlaszcza ze 7"ekran masz w pakiecie instalujesz android auto i masz mapy googla na ekranie za darmo praktycznie..kermit pisze: I co przesądziło o wyborze 1.4?
i czy warto?
wersja 1.4 to bylo cos tam 64tys plus lakier plus pakiet zimowy grzanie tylka kierownica ledowe swiatla relingi.. taka ladna wersja wychodzi 72tys minus rabat 68,7tys.. i to byla by wersja optymalna najwiecej sie takich sprzedaje..
ale ze democary Stonica są w wersji 1.4 XL i takim jezdzilem za 89tys. z wyposażeniem we wszystko i jeszcze wiecej.. i że democara dostałem w cenie wersji L z pakietem.. i żona powiedziała że chce taki albo w ogole :) .. to kupilem wersje demo w cenie wersji L. z przebiegiem niecale 3tys. z pelną gwarancją itd..
natomiast gdybym mocno mial sie finansami keirowac kupiłbym żóltego 1.2 bo jezdzilby tak jak moje poprzednie RIO, dobrałbym tam pakiet kamerka i cos tam.. dokupil na alegrogo alumy z RIO 16calowe.. i mial w cenie ponizej 60tysiecy nowe auto dwa komplety opon zima lato.. i wystarczyloby.
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest