Witam,
Podczas ruszania przy zimnym silniku auto jak by chciało zgasnąć. Wyjeżdżając z garażu mam pod górkę, więc obroty silnika muszą być adekwatnie wyższe, żeby nie zgasł.
Nie wiem czy to jak "wchodzą" biegi ma coś wspólnego z w/w wymienioną sytuacją, natomiast kolejnym moim problemem jest to, że bardzo ciężko zredukować bieg, niezależnie który to bieg i jaką prędkością się poruszam.
Pomóżcie proszę.
Pozdrawiam, Łukasz
Kia Carens spadające obroty (jak by chciał zgasnąć)
Re: Spadające obroty (jak by chciał zgasnąć)
Co do obrotów to obstawiałbym silniczek krokowy. W kwestii skrzyni: czy zmiana biegów na wyższe również jest taka problematyczna? Miałeś kiedykolwiek wymieniany/sprawdzany olej w skrzyni, tudzież naprężenie linki sprzęgła - może jest wyciągnięta i nie wysprzęglasz do końca?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
- bidżej
- Posty: 471
- Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
- model samochodu: Optima SW GT
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Spadające obroty (jak by chciał zgasnąć)
1. wypadaloby napisac co to za silnik
2. w benzynowych kiach to dosc normalne, ze silnik z dolu nie ciagnie i trzeba dac troche gazu
3. sprzeglo na lince? to chyba nie te czasy...
2. w benzynowych kiach to dosc normalne, ze silnik z dolu nie ciagnie i trzeba dac troche gazu
3. sprzeglo na lince? to chyba nie te czasy...
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
+tech +panorama
Re: Spadające obroty (jak by chciał zgasnąć)
Jeśli chodzi o zmianę biegów to przede wszystkim przy redukcji należy użyć więcej siły. Jutro wybieram się do znajomego mechanika, który określi poziom oleju. Możliwe, że tu tkwi problem. No i oczywiście silniczek krokowy... Dodam, że to mechanik, który zrobi prawie wszystko, ale najpierw należy mu powiedzieć co ma być wymienione/naprawione :/
Co do silnika to posiadam wersję benzynową (bez gazu) 2.0l 144 KM.
Dziękuję za pomoc.
Co do silnika to posiadam wersję benzynową (bez gazu) 2.0l 144 KM.
Dziękuję za pomoc.
Re: Spadające obroty (jak by chciał zgasnąć)
Szanowni...
Opisywany przeze mnie problem ze zmianą biegów pochodzi stąd, że było o 0,7 litra za dużo oleju w skrzyni biegów, chociaż nie wiem jak to możliwe, bo kupione przeze mnie auto było prawie do końca serwisowane w serwisie KIA w Holandii. Co do wspomnianego silniczka krokowego mojemu mechanikowi, powiedział, że to z pewnością nie tam należny szukać przyczyny i jedyne co zrobił to przeczyścił przepustnicę - problem nadal istnieje
Opisywany przeze mnie problem ze zmianą biegów pochodzi stąd, że było o 0,7 litra za dużo oleju w skrzyni biegów, chociaż nie wiem jak to możliwe, bo kupione przeze mnie auto było prawie do końca serwisowane w serwisie KIA w Holandii. Co do wspomnianego silniczka krokowego mojemu mechanikowi, powiedział, że to z pewnością nie tam należny szukać przyczyny i jedyne co zrobił to przeczyścił przepustnicę - problem nadal istnieje